Dlaczego zapycha się DPF?

Istotną sprawą w dzisiejszych czasach jest dbałość o środowisko. W związku z tym producenci aut z silnikami Diesla muszą montować w nich filtry cząstek stałych DPF oraz inne odpowiedzialne za wychwytywanie cząstek sadzy oraz innych elementów rakotwórczych czy też zanieczyszczających środowisko naturalne.

Filtry te są elementami układów wydechowych i zwykle są montowane za katalizatorem. Z zewnątrz filtr wygląda jak puszka, a w środku znajdują się równoległe kanały zamknięte od strony wylotowej i dolotowej (naprzemiennie). Tworzą więc specjalną siatkę, a dodatkowo spaliny odprowadzane na zewnątrz przechodzą przez porowatą ściankę. Dzięki temu wspomniane wyżej szkodliwe cząstki są zatrzymywane.

Oczywiście po pewnym czasie i odpowiedniej liczbie przejechanych kilometrów filtry mogą ulec zapchaniu nawet pomimo przeprowadzanego wypalania sadzy od czasu do czasu. Do najważniejszych objawów zapchania filtra cząstek stałych należą poniższe problemy:

  • Spadek osiągów jednostki napędowej.

  • Silnik pracuje z problemami, ociężale.

  • Pojawiają się skoki obrotów silnika.

  • Przejście w tryb awaryjny silnika.

  • Zatarcie jednostki napędowej.

  • Zapalenie się kontrolki filtra cząstek stałych.

W przypadku zapchania filtra, należy jak najszybciej rozwiązać ten problem. Zamiast jego wymiany, warto skorzystać z naszych usług. Dokładnie czyścimy filtry, które po naszej pracy działają jak nowe przez długi czas.

Ustawienia cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników czy aby zbierać dane, dotyczące ruchu na stronie. Klikając "Zgadzam się" potwierdzasz, że Twoja przeglądarka jest ustawiona według Twoich preferencji.

Polityka prywatności
Nie zgadzam się