Dlaczego zapycha się DPF?
Istotną sprawą w dzisiejszych czasach jest dbałość o środowisko. W związku z tym producenci aut z silnikami Diesla muszą montować w nich filtry cząstek stałych DPF oraz inne odpowiedzialne za wychwytywanie cząstek sadzy oraz innych elementów rakotwórczych czy też zanieczyszczających środowisko naturalne.
Filtry te są elementami układów wydechowych i zwykle są montowane za katalizatorem. Z zewnątrz filtr wygląda jak puszka, a w środku znajdują się równoległe kanały zamknięte od strony wylotowej i dolotowej (naprzemiennie). Tworzą więc specjalną siatkę, a dodatkowo spaliny odprowadzane na zewnątrz przechodzą przez porowatą ściankę. Dzięki temu wspomniane wyżej szkodliwe cząstki są zatrzymywane.
Oczywiście po pewnym czasie i odpowiedniej liczbie przejechanych kilometrów filtry mogą ulec zapchaniu nawet pomimo przeprowadzanego wypalania sadzy od czasu do czasu. Do najważniejszych objawów zapchania filtra cząstek stałych należą poniższe problemy:
Spadek osiągów jednostki napędowej.
Silnik pracuje z problemami, ociężale.
Pojawiają się skoki obrotów silnika.
Przejście w tryb awaryjny silnika.
Zatarcie jednostki napędowej.
Zapalenie się kontrolki filtra cząstek stałych.
W przypadku zapchania filtra, należy jak najszybciej rozwiązać ten problem. Zamiast jego wymiany, warto skorzystać z naszych usług. Dokładnie czyścimy filtry, które po naszej pracy działają jak nowe przez długi czas.